Kovács Judit PhD, az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karának docense ír a korai nyelvfejlesztéssel kapcsolatos tévhitekről, a kétnyelvűségről. Bár a cikk elsősorban az óvodai nyelvoktatással kapcsolatos, nem az otthoni nyelvátadással, olvasd el, érdemes!
Itt találod: http://www.pagony.hu/index.php?page=article&id=342
(Kriszta, köszi! :))
És még egy: jó látni, hogy végre pszichológusok is vannak a kisgyerekkori nyelvtanulást támogatók között. 🙂
Köszönjük a linket, a magazinban (http://www.ketnyelvugyerek.hu/magazin/) is van egy még bővebb cikk a korai nyelvtanulásról pszichológus szemmel címen, érdemes azt is elolvasni. 🙂
Pont a napokban olvastam a témáról egy egészen jó cikket, egy pszichológus szemszögéből azokról a gyerekekől akikbe nem kell „beleverni” a nyelvet, mert a szülei más anyanyelvvel rendelkeznek, és a korai nyelvtanulásról http://www.onlinepszichologia.hu/hirek/egy-nyelven-vagy-tobb-nyelven érdemes elolvasni
Koszi, szuper a cikk!!! Ujabb tamogatas nekunk, akik kuzdunk magunkkal, meg a kornyezetunkkel, hogy miert is probaljuk a gyerekbe „beleverni” a nyelvet:)))
Jo lenne ha sokan olvasnak es megertenek, hogy nem a mennyiseg a fontos, hanem a minoseg, es hogy a lenyeg valoban az, hogy a gyereknek kitagul a vilag egy ujabb nyelv megtanulasaval!
dodo
Nagyon jó volt olvasni!
Mindig jól jön az ilyen motiváció!
Köszi
Nekem is nagyon tetszett a cikk! 🙂
Helen Doronon én is gondolkozok (mivel angolból nem vagyok olyan szinten, már elkezdtük (3-ik nyelvként a gyerekekkel), de szerintem ha elkezdenek beszélni, hamar „lehagynak” a szókincsemet illetően is, ezért jött az ötlet, hogy esetleg segíthetne ez a megoldás.
Nálunk (Szombathelyen) áprilisban „nyílt hónapot” tartanak 4 ingyenes foglalkozással…jó reklám. Szerintem kipróbáljuk.
Ez egy nagyon jó cikk, annyira tetszik benne a matekos hasonlat is 🙂
Már vártam is, hogy mikor teszed közzé itt a blogban. 🙂